Problem z Creative Cloud pod OS X 10.10
12 lipca 2014
Posted in Artykuły
Tagged as adobe, adobe creative cloud, problemy, yosomite
Od WWDC mam zainstalowanego Yosemite’a na drugiej partycji do testów. Jako głównego systemu używam wciąż stabilnego Mavericksa. Wczoraj rozważałem jego aktualizację do Yosemite DP3. Wiele osób na Twitterze odradzało mi aktualizację ze względu na późniejsze problemy wydajnościowe. Podobno ich rozwiązaniem jest instalacja na czysto. Jednakże jeśli korzystacie z Adobe Creative Cloud to pojawia się jeden problem, o którym poinformował mnie Maciej Skrzypczak – główna aplikacja do zarządzania kontem i pobierania składników pakietu CC nie działa. Po uruchomieniu pojawia się główne okno i bez końca trwa ładowanie jego zawartości.
Błąd ten nie występuje jednak u osób, które aktualizowały system z Mavericksa. Problem pojawia się w momencie, gdy Adobe Creative Cloud nie jest zalogowany do żadnego konta. Zacina się on najprawdopodobniej na ładowaniu formularza logowania. Na razie nie znalazłem jeszcze kompletnego rozwiązania, ale wymyśliłem na to obejście.
Adobe Creative Cloud trzyma informację o zalogowanym użytkowniku w jednym z plików preferencji. Jeśli macie dostęp do kopii waszego poprzedniego systemu lub do jakiegokolwiek komputera z zainstalowanym Adobe Creative Cloud, to wystarczy skopiować z niego plik opm.db
znajdujący się w katalogu /Users/[Nazwa_Użytkownika/Library/Application Support/Adobe/OOBE/
do katalogu o identycznej nazwie na dysku z Yosemite.
Na działającym systemie możemy najłatwiej dostać się do tego katalogu w Finderze naciskając SHIFT
+CMD
+G
, a następnie wklejając ścieżkę: ~/Library/Application Support/Adobe/OOBE/
Podczas ponownego uruchomienia Adobe Creative Cloud automatycznie zaloguje się do konta i będzie możliwe zainstalowanie wszystkich składników waszego pakietu.
Smacznego!
PS. Jeśli uruchomiliście aplikację Creative Cloud przed naprawą, to po zamknięciu jej, zostaje w systemie wiszący proces, który należy zabić w Monitorze aktywności przed ponownym uruchomieniem.