Przekrój i luka w systemie promocyjnym
7 kwietnia 2011
Posted in internet
Tagged as hacking, ipad, promocja, przekrój
Od dwóch tygodni magazyn Przekrój zmienił się zupełnie, wydanie papierowe zostało ograniczone do minimum, postawiono głównie na wersję elektroniczną rozszerzoną o treści multimedialne. Dostęp do artykułów dostępny jest przez przeglądarkę WWW oraz aplikację na iPada i wymaga wykupienia subskrypcji (tygodniowo 3,69 zł).
W celach promocyjnych udostępniono możliwość dostępu za pomocą kodów ważnych początkowo 7, a obecnie 30 dni, które można uzyskać pod adresem http://www.przekroj.pl/promocja.
Dzisiaj przypadkowo odkryłem lukę w tym systemie promocyjnym dla dostępu przez przeglądarkę WWW.
Otóż w chwili obecnej nie ma limitów ilości wysłanych kodów per adres email. Wielokrotnie korzystając z formularza na ich stronie, otrzymujemy kolejne kody.
Po zalogowaniu na wcześniej utworzone konto w serwisie WWW, na zakładce Abonament jest opcja za pośrednictwem której możemy wpisać otrzymany kod promocyjny lub zakupiony poprzez aplikację na iPada.
Użycie kolejnego kodu przedłuża ważność naszej subskrypcji i dotyczy to również kodów promocyjnych – każdy o 30 dni. W taki sposób zbierając kilka-kilkanaście takich kodów na zapas, użytkownik jest w stanie przedłużyć sobie subskrypcję na wiele miesięcy za darmo.
Błąd ten występuje w wersji WWW, w przypadku iPada po wprowadzeniu jednego kodu nie da się użyć kolejnego do czasu wygaśnięcia poprzedniego. Możliwe, że Przekrój nie ustalił daty ważności kodów i generując sobie mnóstwo kodów promocyjnych będzie można korzystać za darmo również z aplikacji iPadowej przez wiele miesięcy za darmo.
Wysłałem do nich informację o odkrytej przeze mnie luce na ich redakcyjny adres email. Wierzę, że „problem” zostanie szybko rozwiązany. Nowa forma tygodnika jest bardzo atrakcyjna, cieszy mnie, że tradycyjna prasa przechodzi w końcu cyfrową rewolucję. Zastanawiam się też nad wykupieniem dla iPada subskrypcji- która przy płatności za cały rok z góry kosztuje jedynie 100 zł.